طی آیینی در دفتر شهردار سیرجان، زمین سایت زباله به طور رسمی به شهرداری سیرجان واگذار شد.

صبح امروز رییس و معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان با حضور در دفتر شهردار سیرجان، با وی دیدار، و موضوع سایت زباله را مورد بحث و بررسی قرار دادند و زمین مورد نیاز سایت زباله رسما به متولیان حوزه پسماند واگذار شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند ضمن تقدیر از همکاری‌های اداره منابع طبیعی با سازمان مدیریت پسماند در خصوص واگذاری زمین گفت: پس از 2سال پیگیری‌های مجدانه و با اخذ استعلام از ادارات شهرستان و استان، زمینی به مساحت 558 هکتار به سایت زباله اختصاص یافت.

علی رضایی ادامه داد: این زمین در کیلومتر 20جاده سیرجان- بندرعباس واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در راستای جلوگیری از آسیب‌های بهداشتی و زیست محیطی ناشی از پراکنده شدن زباله‌ها گفت: در فاز اول بازیافت و پردازش و در فاز دوم مراحل کمپوست انجام خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان از همه نهادها و ادارات شهرستان خواست نسبت به فرهنگ سازی در مورد تفکیک زباله از مبدا اهتمام جدی داشته باشند.

علی رضایی با انتقاد از رهاسازی زباله‌ها در معابر و مسیرهای برون‌شهری سیرجان گفت: پسماند بخشی از زندگی انسان‌هاست و جمع‌آوری و دفن صحیح زباله باید برای همه قشرهای جامعه دارای اهمیت ویژه‌ای باشد و هر شهروند مسوول زباله‌های خود باشد تا آسیب‌های بهداشتی و زیست محیطی ایجاد نشود.