امروز و همزمان با دوم اردیبهشت روز زمین پاک، طی آیینی با حضور تنی چند از اعضای شورا و مسوولان شهرداری سیرجان، میدان شورا تا منطقه ویژه اقتصادی سیرجان پاکسازی ‌شد.

به گزارش واحد خبر ارتباطات شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، مراسم روز زمین پاک با شعار "نه به کیسه‌های پلاستیکی" با اجرای برنامه‌های شاد و موسیقی محلی برگزار شد.

شهردار سیرجان ضمن قدردانی از مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست و معابر عمومی سطح شهر در سالجاری گفت: زمانی که زباله ای بر روی زمین انداخته می شود، در واقع کمر رفتگران و شاید دیگر شهروندان را خم کرده باشیم؛ از شهروندان انتظار داریم و یاری می طلبیم که در حفظ پاکیزگی شهر کوشا بوده و با پاکبانان شهرداری همکاری های لازم را داشته باشند.

دکتر رضا سروش نیا با اشاره به فرهنگسازی بازیافت، نحوه جمع‌آوری جداگانه زباله و جداسازی زباله‌های تر و خشک افزود: آموزش رفتارهای صحیح زیست محیطی باید تبدیل به یک باور ذهنی شود تا از زیستگاهی که در آن زندگی می‌کنیم محافظت کنیم.

همچنین محمد معتمدی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری سیرجان ضمن تبریک گرامیداشت روز زمین پاک در این رابطه ابراز امیدواری کرد: شهروندان باید در پاکسازی محیط زیست مشارکت کنند و به تعلق این نعمت الهی به نسل های آینده باور داشته باشند و این میراثی که در اختیار داریم را باید پاک و تمیز به نسل های آینده انتقال دهیم.

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان نیز یادآور شد: با توجه به نامگذاری روز زمین پاک و شعار "نه به کیسه های زباله"، از شهروندان انتظار داریم از کیسه های زباله پلاستیکی کمتر استفاده کنند و در صورت استفاده آن را در کوچه و خیابان و طبیعت رها نکنند.

حسین افشار اضافه کرد: در تفریحات و گردش‌ها زباله‌ها را در طبیعت رها نکنیم و از کودکان در جمع‌آوری زباله کمک بگیریم و به آنها بیاموزیم به طبیعت آسیب نرسانند.

احمد برزگر پاریزی مسوول واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شهرداری سیرجان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز زمین پاک اظهار داشت: امیدواریم هر روز برای زمین پاک مراسم پاکسازی برگزار شود و با کمک و مشارکت شهروندان بتوانیم شعار نه به کیسه های پلاستیکی را به منصه ظهور بنشانیم.

همچنین محسن بهاالدینی مسوول سازمان مدیریت پسماند شهرداری سیرجان با بیان تبریک فرا رسیدن روز زمین پاک بیان کرد: با کنکاش در رفتار خود و تغییرات ملایم، باید رفتار مهربانتری با زمین داشته باشیم و پیام سازمان مدیریت پسماند در خصوص پاکیزگی محیط زیست در بیت شعر "این جهان کوه است و فعل ما ندا؛ سوی ما آید نداها را صدا"؛ خلاصه می شود و اگر همه شهروندان معنا و مفهوم این بیت شعر را ملکه ذهن خود قرار دهند متوجه خواهند شد که نتیجه هر عملی به خودشان برمیگردد.

سودابه شهبا کارشناس محیط زیست در همین زمینه گفت: همه ساله روز زمین پاک با برگزاری مراسمات مختلف در سراسر جهان گرامی داشته می شود و امسال با شعار "نه به کیسه های پلاستیکی"، باید از خودمان شروع کنیم و میزان تولید و مصرف زباله های پلاستیکی را کم کنیم و به محیط زیست اطراف خود توجه بیشتری داشته باشیم.