نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری به‌ عنوان تخصصی‌ترین نمایشگاه حوزه مسکن و شهرسازی کشور، با محوریت باز آفرینی شهری، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده صبح امروز با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، سعید ایزدی؛ معاون معماری و شهر سازی ، حامد مظاهریان؛ معاون مسکن و ساختمان و هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افتتاح شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، شهرداری سیرجان که در این آیین حضور داشت: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد تجاری در حوزه فناوری‌ها، تولیدات و خدمات حوزه مسکن و شهرسازی کشور است که آخرین دستاوردها و توانمندی‌های نهادها، سازمان‌ها و بخش خصوصی در زمینه انبوه سازان، پیمانکاران و مهندسان مشاور، شهرداری‌ها، پروژه‌های بازآفرینی شهری و خدمات شهری را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌ دهد.

غرفه کرمان و در راس آن پایلوت شهرداری سیرجان در این نمایشگاه مورد توجه و بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه قرار گرفت.

در همین رابطه رضا سروش نیا شهردار سیرجان با اشاره به حضور موفق و نقش بی بدیل شهرداری سیرجان در این نمایشگاه گفت: سیاست باز آفرینی شهری به دنبال ارتقای کیفیت زندگی جامعه با مشارکت شهروندان است و اجرای آن مسلما با مشارکت و باور مردم و مسوولان امکانپذیر خواهد شد.

شهردار سیرجان اظهار کرد: برنامه ریزی شهرداری سیرجان برای ساماندهی بافت های فرسوده شهری مبتنی بر نیاز واقعی به مسکن است و در این برنامه تلاش می شود به نیاز واقعی مصرف کنندگان در بخش مسکن توجه شود.

همچنین دکتر بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی استان کرمان، از مشارکت فعال شهرداری سیرجان در اولین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری کشور، تقدیر کرد.

وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از جمله مقاماتی هستند که امروز از غرفه ستاد بازآفرینی استان کرمان بازدید کرده اند.

نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از امروز یکشنبه بیست و سوم تا سه شنبه بیست و پنجم دی ماه به مدت سه روز در شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران برقرار است.