معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان از اجرای طرح "از خانه تکانی تا شهرتکانی" با همکاری مدارس و انجمن های مردم نهاد روز گذشته در مدرسه خیام خبر داد.

فرهاد افصحی در گفتگو با واحد خبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان گفت: اجرای طرح "از خانه تکانی تا شهر تکانی" در راستای استقبال از نوروز و بهار طبیعت و به معنای زدودن تمامی نازیبایی‌ و زباله ها از محیط و سیمای شهری است که این فعالیت‌ها هم‌زمان با انجام سنت حسنه «خانه‌ تکانی» از سوی شهروندان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نظافت و پاکسازی معابر سطح شهر و محیط زندگی باید در ایام استقبال از نوروز و بهار طبیعت بیش از ایام سال مورد توجه همه شهروندان قرار گیرد، افزود: مشارکت شهروندان در داشتن محیطی پاکیزه و فرهنگسازی در راستای توجه ویژه به نظافت عمومی از جمله اهدافی است که برای طرح "از خانه تکانی تا شهرتکانی" در نظر گرفته می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری سیرجان با اشاره به اهمیت نظافت عمومی و پاکیزگی شهر گفت: ارتقای سطح پاکیزگی محیط، جلب مشارکت مردم در توجه به محیط زندگی، نزدیکتر کردن دستگاههای اجرایی و مردم نهاد در پاکیزگی محیط، از دیگر اهدافی دانست که در این راستا دنبال می شود.

فرهاد افصحی در پایان تصریح کرد: جمع آوری زباله در ساعت ها و روزهای مشخص شده (زوج و فرد ساعت 21) باید مورد توجه همه شهروندان قرار گیرد و امید است با رعایت زمان زباله گیری و گذاشتن زباله ها، ما را در ارایه خدمات مطلوبتر در این زمینه یاری کنند تا همچنان شاهد توسعه و پاکیزگی شهر و محل زندگی خود باشیم.