نشست کمیته زیبا سازی شهرداری سیرجان جهت استقبال از نوروز هفته گذشته با حضور شهردار ، معاونین و  مديران شهرداری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان مهندس داود قاسمی نژاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به ضرورت آماده‌سازی شهر سیرجان برای استقبال شایسته از مسافران و گردشگران ده‌ها طرح ویژه عملیاتی توسط شهرداری سیرجان  با استفاده از نظر متخصصين برنامه‌ریزی شده و در آستانه سال جدید به مرحله اجرا در مي آيد.

شهردار سیرجان با تاکید بر زیباسازی  ورودی هاي شهر خاطرنشان کرد: محورهاي ورودی ، معرف شرایط کلی شهر بوده و در ذهنیت مسافران نوروزی نسبت به جایگاه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي، تجهيز و راه اندازي ايستگاه هاي سي ان جي، خط كشي معابر، رنگ آميزي و نصب مبلمان پاركي جديد ، پاکسازی و تنظیف معابر، گل كاري بهاري، رنگ آميزي جداول، سرکشی مستمر از نحوه ارایه خدمات، چاپ نقشه و برشور معرفي شهر، استقرار كمپ هاي  استقبال از میهمانان در مبادی ورودی به شهر، از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی شهرداری  سیرجان است.

قاسمی نژاد با تاکید بر رویکرد جدی در خدمت‌رسانی به شهروندان گفت: در این راستا سرعت بخشی به روند جمع آوری زباله‌ها با توجه به افزایش چشمگیر تولید زباله در روزهای منتهی به عید انجام خواهد شد. 

شهردار سیرجان گفت: با بسیج تمام امکانات و توسعه تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهر، سعی داریم مهمان نوازی از مسافران نوروزی و خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز را به عنوان دو اصل مهم در طرح ویژه تعطیلات نوروزی، مورد توجه قرار دهیم.

و همچنين با توجه به فرا رسیدن فصل زیبای بهار و عید نوروز و حضور مسافران نوروزی در شهر برآنیم تا با خیز بلند در حوزه عمرانی برای اصلاح معابر و پیاده‌روهای سطح منطقه اقدامات اساسی و سریعی انجام دهیم.

مهندس قاسمی نژاد یادآور شد: طرح استقبال از بهار از ابتدای اسفندماه با برنامه‌ریزی ویژه‌ای آغاز می شود و با نزدیک شدن به روزهای بهار، نوسازی و زیبایی فضای شهری را در پی دارد. 

و در ادامه با اشاره به اینکه فعالیت‌های شهرداری سیرجان متناسب با ایام فاطمیه است، گفت: اقدامات و فعالیت‌های زیباسازی در شرایط و موقعیت‌های متقارن با مناسبت‌های مذهبی در سطح شهر انجام می‌شود.

وی تقارن دهه فاطمیه با عید نوروز را زمینه‌ساز سبک زندگی فاطمی دانست و گفت: امید است تمامی سال‌های زندگی معنوی ما متاثر از زندگی خاندان عصمت و طهارت باشد.