با احداث 4 پروژه هدايت آب‌هاي سطحي در دست اقدام شهرداري، آبگرفتگي نقاط حادثه خيز معابر سطح شهر در زمان بارندگي ساماندهي و رفع مي‌شود.

 

حسن زيدآبادي معاون فني و شهرسازي شهرداري سيرجان در گفتگو با واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به اينكه در زمان بارندگي، همشهريان در برخي نقاط جنوبي شهر با آبگرفتگي مواجه مي‌شدند، پروژه هدايت آب‌هاي سطحي از سال 88 با توجه به اهميت موضوع آغاز شد.

وي با اشاره به اينكه اين پروژه در 4 فاز تعريف شد افزود: 3 فاز اين طرح با اعتباري بالغ بر 50ميليارد ريال انجام شد و فاز چهارم آن در دست اقدام است كه با اتمام اين فاز، هدايت آب‌هاي سطحي در نقاط حادثه خيز معابر سطح شهر ساماندهي مي شود.

معاون فني و شهرسازي شهرداري سيرجان بيان كرد: پروژه هدايت آب‌هاي سطحي بلوار نماز، آباده (خيابان تخت جمشيد)، بلوار ولايت، خيابان ابوريحان، پل دفاع مقدس و بلوار شاهد و عمليات هدايت آب‌هاي سطحي بلوار خليج فارس اعتباري بالغ بر 30ميليارد ريال به خود اختصاص داد كه بخشي از آن به صورت كانال رو باز و بخش ديگر به صورت لوله‌گذاري در دستور كار است.

حسن زيدآبادي گفت: اجراي اين طرح ها تا پايان مهرماه و قبل از شروع بارندگي‌ها انجام خواهد شد و آبگرفتگي نقاط حادثه خيز معابر سطح شهر، در زمان بارندگي، با احداث 4 پروژه هدايت آب‌هاي سطحي، رفع مي‌شود. 

اين مسئول شهري ادامه داد: به منظور هدايت آبهاي سطحي داخل شهر در معابر شمالي و جنوبي نياز به تهيه طرح جامع هدايت آبهاي سطحي از طريق مشاور ذيصلاح است كه در دستور كار شهرداري قرار دارد.