آیین نکوداشت خبرنگاران نشریات سیرجان و پایگاه‌های خبری‌ صبح روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور مسوولان شهرداری، اعضای شورا و اهالی رسانه در سالن مهر شهرداری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، در این آیین که به همت روابط عمومی شهرداری انجام شد، سرلشکر محمد ایران نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه رسانه‌های گروهی به عنوان یک ظرفیت و سرمایه در جامعه هستند، گفت: باید از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه و بالندگی شهرستان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی به کارکرد ارزشمند رسانه‌ها مرتبط است و از خبرنگاران انتظار داریم در جهت احقاق حقوق مردم کوشا باشند.

در ادامه این مراسم داود قاسمی نژاد شهردار سیرجان ایجاد اعتماد در بین مردم را موجب امیدواری شهروندان و مشارکت آنها در زمینه‌های مختلف، پویایی و تحرک در جامعه برشمرد و تصریح کرد: در انتقال درست خبر باید اخلاق خبرنگاری و الزامات فنی خبرنگاری رعایت شود؛ ضمن اينكه احساس مسوولیت اجتماعی، صداقت و واقع نمایی در اخبار از دیگر ویژگی خبرنگار است. وی با اشاره به اینکه خبرنگاران در واقع زبان گویای مردم هستند و قلم خبرنگار در مسیر حق با خون شهدا برابر است افزود: انتقال اخبار و میل و شوق مردم به آگاهی دو مقوله به هم پیوسته است و اخبار سبب افزایش اطلاعات و آگاهی انسان نسبت به رویدادهای اطرافش می‌شود.

در پایان این مراسم خبرنگاران نشریات محلی و خبرگزاری‌ها با اهدای لوح سپاس و هديه مورد تقدیر قرار گرفتند.