گازكشي كارخانه آسفالت شهرداري سيرجان بر اساس پيگيري‌هاي انجام شده به منظور كاهش آلودگي هوا و مشكلات زيست محيطي توسط شركت گاز استان كرمان صورت پذيرفت.

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، حسن زيدآبادي معاونت فني و شهرسازي شهرداري سيرجان با بيان اين مطلب گفت: براي گاز كشي اين مجتمع بالغ بر پنج هزار متر خط لوله گاز از مسير خط انتقال به ايستگاه CGS و در ادامه مسير به طول حدود هزار متر شبكه پلي اتيلن و فلزي كارخانه به انجام رسيد.

وي با اشاره به اينكه گاز كشي مسير كارخانه آسفالت قديم و جديد، ساختمان مركزي نگهباني و اپراتور نيز تكميل شده است افزود: اجراي گاز رساني به ايستگاه TBS كارخانه آسفالت با اعتباري بيش از 500ميليون تومان بودجه انجام شده است.

حسن زيدآبادي بيان كرد: گاز رساني به مشعل دراير 120 و 80 تني كارخانه آسفالت قديم و جديد، 6 مورد مشعل مخازن قير و 4 مورد مشعل هوفمان تانكر ماشين‌هاي قير و مشعل هيتر روغن در كارخانه آسفالت قديم و جديد به بهره برداري رسيد.

معاون فني و شهرسازي شهرداري سيرجان نياز اين مجتمع به سوخت‌هاي فسيلي خصوصا نفت كوره در 9 ماهه‌ي اول امسال به دليل بهره‌برداري از گاز را بي نياز برشمرد و ادامه داد: گاز طبيعي از آنجا كه جزو منابع تجديد ناپذير مي‌باشد سوختي است كه معمولا اثرات زيان آور كمتري نسبت به سوخت‌هاي فسيلي دارد و در صورتي كه به طور كامل خشك و فاقد مواد زايد باشد و هواي كافي به آن برسد باشعله آبي مي‌سوزد و اصطلاحا در دراير كارخانه‌هاي آسفالت احتراق كاملي را به همراه خواهيم داشت كه اين مساله در كيفيت آسفالت نقش بسزايي به همراه دارد.

وي در خصوص ارزش حرارتي گاز طبيعي گفت: ارزش يك متر مكعب گاز طبيعي در شرايط استاندارد تقريبا به اندازه دو ليتر نفت و گاز مي‌باشد و از آنجا كه مصرف نفت و گاز در اويل هيترهاي كارخانه‌هاي آسفالت نسبت به بقيه نقاط مصرفي بيش از اندازه بوده و اين گازكشي صرفه جويي اقتصادي مطلوبي را از اين حيث به همراه دارد.