معاون خدمات شهري شهرداري سيرجان از تجهيز كامل كشتارگاه دام شهرداري سيرجان خبر داد.

 به گزارش واحد خبر روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر سيرجان، تورج صادقي با اعلام اين خبر گفت: در راستای حفظ سلامت مردم و رعايت بهداشت عمومي و مقابله با بروز احتمالی بیمار‌هاي دامي، و همچنين تاكيد اعضاي شوراي اسلامي شهر سيرجان و پيگيري‌هاي مجدانه شهردار سيرجان، كشتارگاه دام شهرداري سيرجان تجهيز شد.

وي افزود: اين كار علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، نقش بسیار مهمی در روند ارايه كيفيت و كميت كشتارگاه دام شهرداري دارد كه بسته‎بندی، حمل گوشت و ... را انجام داده و این مهم در سال جاری با قوت بیشتری ادامه می‎یابد.

معاون خدمات شهري شهرداري سيرجان ادامه داد: ساخت كامل سپتيك، راه‌اندازي و تجهيز تصفيه‌خانه، خريد يكدستگاه خودروي 8تني حمل گوشت، خريد و نصب دستگاه تله گاوي (ذبح شرعي) و بسته‌بندي آلايش خوراكي دام با اعتباري بيش از 4ميليارد و 500ميليون ريال طي 6 ماه انجام شد و شهرداري سيرجان جزو معدود شهرهاي كشور در بحث راه‌اندازي دستگاه تله گاوي است كه در كيفيت گوشت ارايه شده به شهروندان تاثير بسزايي دارد.

همچنين مصطفي پورخسرواني مسوول كشتارگاه صنعتي دام شهرداري سيرجان، رعایت بهداشت در تماس با دام زنده را از جمله عوامل مهم تجهيز كشتارگاه دانست و از تمام شهروندان خواست تا از هرگونه کشتار دام، خارج از کشتارگاه و در منازل و معابر عمومی اجتناب کرده و سلامت شهروندان را به مخاطره نیندازند.

وي با اشاره به كسب رتبه نخست كيفي و كمي كشتارگاه صنعتي دام شهرداري سيرجان طي دو سال اخير از سوي اداره كل دامپزشكي استان كرمان افزود: همکاری شهردار، در تجهیز کشتارگاه با توجه به محدودیت اعتباری، قابل تقدير است.