مراسم رونمایی از کتاب قانون گذاری جمهوری اسلامی ایران در ترازوی حکمرانی خوب نوشته دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی (رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان) با همکاری شهرداری سیرجان و موسسه صلح هوشمند در سالن مهر شهرداری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، داود قاسمی نژاد؛ شهردار سیرجان در ابتدای این مراسم گفت: چاپ این کتاب بسیار خوشایند خواهد بود؛ چرا که یکی از نیازهای امروزی ما قانونگذاری است.

وی جعفرقلیخانی را حقوقدان آگاه و صاحب نظر معرفی کرد و افزود: مدیریت درست وی در دانشگاه آزاد اسلامی نشان از آگاهی کامل و تسلط وی به قانون است و می‌طلبد که شهرستان سیرجان از خدمات ارزشمند این نویسنده استفاده‌های لازم را ببرد.

مدیر موسسه بین‌المللی هوشمند صلح نیز در ادامه گفت: حضور یک مدیر دانشگاهی به عنوان سفیر صلح اتفاق بسیار شایسته‌ای است که در گذشته رخ داده و امروز پیوند کتاب با صلح را آغاز کرده‌ایم و این نیز ارزشمند است.

محمد رفیع صادقی عنوان کرد: کتاب آگاهی و استعداد افراد را افزایش، و دانش را به جامعه هدیه می‌دهد و بدون مطالعه توسعه اتفاق نخواهد افتاد.

وی از دکتر جعفرقلیخانی خواست وکیل مدافع خشونت علیه زنان و کودکان آواره باشد.

در ادامه این مراسم منصور عزیزی تاریخ نویس سیرجان بیان کرد: چاپ این کتاب یک الگوی مناسب برای جامعه است و هیچ جامعه‌ای به سلامت نمی‌رسد مگر در پرتوی قانون؛ و معیار درست سعادت در هر سرزمین قانون است که می‌طلبد کتاب را پاس بداریم و از کتاب‌های منتشر شده حمایت کنیم.

در پایان دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی نویسنده کتاب قانونگذاری جمهوری اسلامی ایران در ترازوی حکمرانی خوب گفت: این کتاب ترکیبی از دانش حقوق و مدیریت است و حکمرانی خوب نیز از مباحث نوین مدیریتی است که در این کتاب بر پارامترهای مشارکت، نظارت، حاکمیت قانون، شفافیت، کارایی و اثربخشی، مسوولیت و پاسخگویی اشاره شده که این پارامترها می‌تواند در هر خانواده، شهر، روستا، استان و کشور اجرا شود.

گفتنی است این کتاب در 476صفحه و چهار فصل با تیراژ 2000نسخه توسط انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.