طی مراسمی با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان، معاون استاندار و فرماندار ویژه سیرجان، امام جمعه، شهردار سیرجان و تنی چند از مسوولین، گرمخانه سیرجان (سرپناه شبانه) سرای امید به منظور ساماندهی و کمک به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب در اولین هفته از ایام دهه فجر افتتاح شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، در این مراسم سردار حسین چناریان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ضمن قدردانی از شهرداری سیرجان در راستای مرکز DIC، انجام تبلیغات محیطی پیشگیری از اعتیاد و فعالیت‌های تحسین برانگیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: هم‌افزایی باید با همکاری همه دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید دلایل ایجاد آسیب‌ها مشخص شود و با مداخلات بهنگام این آسیب‌ها را برطرف کرد، افزود: احداث گرمخانه سرای امید اقدام شایسته و قابل تحسین شهرداری سیرجان است که با همکاری دیگر نهادهای مسوول راه‌اندازی شد.

همچنین منصور مکی‌آبادی فرماندار ویژه سیرجان در این مراسم گفت: اولین مددسرای گرمخانه امید با هدف ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی به‌ویژه بی خانمان‌ها، با توجه ویژه شهرداری سیرجان در راستای مسوولیت‌های اجتماعی اجرایی شد.

وی ضمن قدردانی از شهرداری سیرجان در این راستا، با اشاره به این که امسال مشکلات خدمات‌رسانی اجتماعی به شهروندان آسیب دیده و مددجو به حداقل رسیده است، افزود: با درگیر شدن مناطق به امر ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی و نظارتی که از سوی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی صورت می‌گیرد، سطح همکاری‌ و مشارکت شهرداری‌ سیرجان خوب بوده و قابل تقدیر است.

گفتنی است؛ گرمخانه امید که با هدف ساماندهی افراد آسیب دیده به‌ویژه بی‌خانمان‌ها و کارتن خواب‌ها، مددیاری و کنترل بیماری‌های روانی و رفتارهای اجتماعی با زیر بنای 100مترمربع مساحت توسط شهرداری سیرجان و با دستورالعمل وزارت کشور و نیز پیگیری فرمانداری ویژه سیرجان و مشارکت اداره بهزیستی، مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی دریایی و نیروی انتظامی در راستای ساماندهی و کمک به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب، انتهای خیابان ابن سینا، روبروی پمپ سی‌ان‌جی (هیات امام رضا(ع)) راه‌اندازی شده که از طریق اجاره توسط شهرداری سیرجان تهیه، و در اختیار اداره بهزیستی قرار گرفته است.

در این مددسرا خدمات استراحت، توزیع غذا، تامین امکانات جهت استحمام و بهداشت فردی، تامین حداقل پوشاک و اقدامات بهداشتی و پیشگیری انجام می‌شود.