معاون فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان گفت: اجرای پروژه فاضلاب شهری دلیل اصلی تاخیر و تعلل در اجرا و ترمیم آسفالت معابر سطح شهر است.

حسن زیدآبادی نژاد در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان ضمن بیان این مطلب یادآور شد: بهسازی آسفالت یکی از مهمترین دغدغه‌های اصلی مجموعه شهرداری است که در این راستا به دلیل اجرای  پروژه فاضلاب، متاسفانه امکانپذیر نسیت و اگر بخواهیم آسفالت معابر را انجام دهیم، به دلیل اجرای سریع پروژه فاضلاب، مجبور به حفاری و از بین بردن آسفالت نو هستیم که بار مالی زیادی برای شهرداری خواهد داشت.

وی در رابطه با این طرح اضافه کرد: پروژه فاضلاب سیرجان در بهمن ماه سال 95 کلنگ‌زنی شد و بر اساس برنامه زمانبندی‌ اولیه، طی مدت سه سال یعنی تا سال 98 باید اجرا شود.

معاون فنی و شهرسازی شهرداری سیرجان بیان کرد: در فاز اول این طرح حفاری بالغ بر 400 کیلومتر از معابر اصلی و فرعی سطح شهر انجام خواهد شد که 90کیلومتر در سال جاری و حدود 310کیلومتر طی 2 سال آینده حفاری می‌شود.

حسن زیدآبادی نژاد گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت کاریز (گروه مشارکتی شرکت‌های اقماری گل‌گهر) و سرمایه‌پذیری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، و با اعتباری بالغ بر 400میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

این مسوول ادامه داد: بنابراین باید گفت اجرای این طرح موجب تاخیر در اجرای آسفالت معابر شده است که از صبر و حوصله و همکاری تمامی شهروندان عزیز بی‌نهایت سپاسگزاریم.