نخستین جلسه رسمی شورای پژوهشی شهرداری سیرجان با حضور اعضای این شورا و با موضوع بررسی تولید نانو ذرات نقره از پسماندهای شهری تشکیل شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، دکتر رضا سروش‌نیا در این رابطه گفت: شورای پژوهشی شهرداری سیرجان، در راستای بررسی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی در خصوص چالش‌ها و مشکلات حوزه شهرداری اقدام خواهد کرد.

سرپرست شهرداری سیرجان افزود: متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان، چالش‌ها و مشکلات شهری که در حوزه خدمات شهرداری هستند را در قالب طرح پروپزال ارایه می‌دهند و پس از تایید موضوع توسط مسوولین ذیصلاح، در شورای پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

همچنین محسن بهاالدینی مسوول واحد آموزش و پژوهش شهرداری سیرجان در این رابطه گفت: افرادی که طرح‌های خود را ارایه می‌دهند از آن دفاع کرده و از سوی اعضای شورای پژوهشی از صفر تا 100 نمره دریافت می‌کنند که به طرح‌های پذیرفته شده متناسب با نمرات دریافتی برای مقطع کارشناسی ارشد تا حداکثر 3میلیون تومان و دوره دکتری حداکثر 5میلیون تومان حق الزحمه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: طی مراحل قانونی و پس از تصویب شورا، برای طرح‌های پذیرفته شده، بنا بر اولویت طرح‌ها بودجه تخصیص داده خواهد شد و به مرحله اجرا خواهند رسید.

به گفته بهاالدینی، اعضای شورای پژوهشی را به ترتیب شهردار (عضو اصلی و رییس شورای پژوهشی)، مدیر واحد آموزش و پژوهش شهرداری (عضو اصلی و دبیر شورای پژوهشی)، معاونین شهردار (متناسب با طرح ارایه شده، عضو اصلی و متغیر شورای پژوهشی)، اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان (متناسب با طرح ارایه شده و کمیسیون شورا، عضو اصلی و متغیر شورای پژوهشی)، یک عضو از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سیرجان  (متناسب با طرح ارایه شده و کمیسیون شورا، عضو اصلی و متغیر شورای پژوهشی) و شخص ارایه دهنده طرح تشکیل خواهد داد.