سرپرست شهرداری سیرجان از فعالیت‌های جهادی مجموعه شهرداری در ایام پیش رو خبر داد و گفت: در شرایط رکود اقتصادی قصد داریم تمام توان خود را به کار گیریم تا ضمن توسعه عمران شهری، با اتکا به شعار اقتصاد مقاومتی و با رعایت و تکریم حقوق شهروندان، شهر سیرجان را شایسته مردم بسازیم.

دکتر رضا سروش‌نیا در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، بیان کرد: یکی از اقداماتی که در دستور کار شهرداری سیرجان قرار دارد، بازگشایی زیرگذر پل شهدای غواص است که در راستای تسهیل در تردد شهروندان و عبور و مرور خودروها در این مسیر انجام می‌شود که منجر به کاهش تلفات جاده‌ای نیز خواهد شد.

وی شهر سیرجان را محور ترانزیتی شمال به جنوب کشور خواند و یادآور شد: باند دوم پل شهدای غواص که از آن بعنوان تقاطع راه آهن شهری که بصورت روگذر و زیرگذر با احداث دال بتنی یاد می‌کنیم، هم اکنون به منظور احداث مسیر دوربرگردان (زیرگذر) مسدود شده که امیدواریم بتوانیم این مسیر را بزودی بازگشایی کنیم.

این مسوول همچنین از اختصاص و راه‌اندازی ساختمان موزه گلیم بعنوان اقدام موثر شهرداری سیرجان در راستای فعالیت‌های فرهنگی مجموعه شهرداری نام برد و افزود: به منظور ثبت ملی گلیم شیریکی پیچ سیرجان از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پیشنهاد جهانی شدن شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم، شهرداری سیرجان نیز تمام توان خود را در این خصوص به کار گرفت تا مسوولیت فرهنگی اجتماعی خود را در این راستا به بهترین نحو انجام دهد.

سرپرست شهرداری سیرجان انعقاد این تفاهمنامه را گامی بزرگ در راستای ثبت جهانی گلیم به نام سیرجان برشمرد و تصریح کرد: اختصاص تعدادی بیلبورد تبلیغاتی با نقش گلیم، نامگذاری خیابان گلیم و طراحی المان گلیم از دیگر اقداماتی است که از سوی شهرداری سیرجان در راستای ثبت ملی گلیم سیرجان انجام شده است.

دکتر رضا سروش‌نیا در ادامه از برگزاری اولین نشست رسمی شورای پژوهشی شهرداری سیرجان با حضور اعضای این شورا و با موضوع بررسی تولید نانو ذرات نقره از پسماندهای شهری خبر داد و یادآور شد: شورای پژوهشی شهرداری سیرجان، در راستای بررسی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی در خصوص چالش‌ها و مشکلات حوزه شهرداری اقدام خواهد کرد.

وی افزود: متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان، چالش‌ها و مشکلات شهری که در حوزه خدمات شهرداری هستند را در قالب طرح پروپزال ارایه می‌دهند و پس از تایید موضوع توسط مسوولین ذیصلاح، در شورای پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

دکتر سروش‌نیا همچنین خرید بالابر 18متری برای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان را از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری سیرجان نام برد و تصریح کرد: با موافقت و تایید شورا بالابر 18 متری با اعتباری بالغ بر 370 میلیون تومان ریال برای اولین بار به این سازمان اختصاص یافت.

این مسوول با اشاره به این که آتش نشانی سازمانی است که همواره با حوادث کوچک و بزرگ در سطح شهر و حتی در خارج از محدوده خدماتی مشخص شده در شهر سر و کار دارد اظهار کرد: به لحاظ ضرورت رفع نیاز سازمان آتش نشانی سیرجان در تجهیز به کارآمدترین و به روزترین تجهیزات امداد و نجات، بالابر 18 متری برای تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان خریداری شد.

سرپرست شهرداری سیرجان اضافه کرد: در بدو پذیرش مسوولیت مسند شهرداری، با چالش شدید کمبود بودجه و در نتیجه چندین اعتصاب در شهرداری و سازمان‌های وابسته مواجه بودیم که با راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی، بررسی راهکارهای افزایش درآمد، وصول مطالبات شهرداری و حمایت‌های بی‌دریغ و موثر نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه سیرجان، توانستیم حقوق معوقه و بخشی از مزایای کارکنان را پرداخت کنیم.

وی در ادامه به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه پرسنل شهرداری‌ شهرهای بردسیر، زیدآباد، نجف‌شهر، لاله‌زار، نگار، هماشهر، بلورد و پاریز به میزبانی شهرداری سیرجان در راستای افزایش بهره‌وری پرسنل اداری و عمرانی اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه طرح‌های مشارکتی، نشست‌های هم اندیشی بسیاری با حضور شرکت‌های وابسته به گل‌گهر انجام داده‌ایم که امیدواریم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

دکتر رضا سروش‌نیا ضمن قدردانی از عواملی که در راستای اعتلای اهداف شهرداری گام بر‌میدارند، از اعضای شورای اسلامی شهر سیرجان و نماینده خدوم مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کرد.