مسوول دفتر فنی شهرداری سیرجان گفت: نقل و انتقال و واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت مسکن در خارج از محدوده قانونی طرح جامع شهری ممنوع بوده و به آنها پروانه ساخت واگذار نمی‌شود.

المیرا ثانی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان بیان کرد: با توجه به اینکه برخی شهروندان اقدام به واگذاری زمین خارج از محدوده قانونی طرح جامع شهری می‌کنند، قطعا در پروسه دریافت پروانه ساخت با مشکل مواجه خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه طرح جامع شهری در حال بازنگری است، واگذاری زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی در خارج از محدوده قانونی شهرها بجز در محدوده مصوب شهرهای جدید و شهرک‌هایی که طبق مقررات و بر اساس طرح‌های مصوب احداث شده، ممنوع است.

مسوول دفتر فنی شهرداری سیرجان ادامه داد: تفکیک اراضی و املاک خارج از حریم شهرها از نظر رعایت کاربری و ضوابط طرح‌های جامع ناحیه‌ای و در صورت عدم تهیه طرح برای ناحیه مورد نظر، رعایت ضوابط آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها مصوب 1355 هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن از سازمان مسکن و شهرسازی استان می‌باشند.

المیرا ثانی اضافه کرد: با توجه به عدم افزایش جمعیت نسبت به افق طرح جامع قبلی، بنابراین دلیل قانونی برای افزایش محدوده شهری وجود ندارد.