با تلاش آتش‌نشانان سیرجانی صورت گرفت : نجات دو کارگر از چاه آب‌و‌فاضلاب در شهرک صنعتی 

 

 

روز سه‌شنبه در جریان تنظیف و لایروبی چاه‌های آب‌و‌فاضلاب شهرک صنعتی، دو کارگر حین انجام لایروبی در یکی از این چاه‌ها دچار گازگرفتگی شدند. این حادثه توسط افراد حاضر در محل به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود.

 

 

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری، آتش‌پاد‌سوم رضا یوسفی درباره جزئیات این امداد و نجات توسط آتش‌نشانان سیرجانی، توضیح داد: دو کارگر در حال لایروبی داخل چاه آب‌و‌فاضلاب واقع در شهرک صنعتی بودند. آب‌و‌‌فاضلاب نیز به داخل چاه راه پیدا می‌کند و این دو نفر دچار گازگرفتگی و سانحه می‌شوند.وی ادامه داد: پس از اعلام این حادثه بلافاصله ۴ اکیپ از سازمان آتش‌نشانی به موقعیت شهرک صنعتی اعزام و نیروهای آتش‌نشان با پوشیدن ست تنفسی وارد چاه شدند و با تلاش آن‌ها و همکاری سایر اعضای تیم امداد و نجات آتش‌نشانی، این دو مصدوم از چاه به بیرون انتقال دادند. چون حال جسمانی این دو نفر مساعد نبود به اورژانس ۱۱۵ جهت انتقال به بیمارستان تحویل گردید.

 

 

در این عملیات یکی از نیروهای آتش‌نشانی سیرجان نیز دچار مصدومیت شد.مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان، با بیان اینکه شهرک صنعتی در حوزه خدماتی این سازمان نیست، افزود: در هر گوشه‌ی شهر که حادثه‌ای رخ دهد، محدودیتی برای امداد‌رسانی توسط آتش‌نشانان وجود ندارد. برای آتش‌نشانان حفظ جان مردم و اموال همشهریان اهمیت ویژه‌ای دارد. امیدوارم شهرهای اقماری نیز با آتش‌نشانان سیرجان همکاری کنند و در زمان وقوع حوادث احتمالی به کمک آن‌ها بیایند.