در نخستین روزهای هفته جاری، واحد HSE شهرداری سیرجان میزبان دکتر مریم آبشاهی معاون پشتیبانی و مهندس وحیده سالاری بازرس حقوقی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان بود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، به دنبال بازدید دو تن از معاونان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان از واحد HSE شهرداری سیرجان، نشستی در رابطه با فرآیند شکل‌گیری این واحد در شهرداری سیرجان و فعالیت‌های این واحد برگزار، و در راستای افزایش سطح ایمنی در فضاهای شهری و پروژه‌های شهرداری بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه درباره چارچوب‌های کاری HSE در شهرداری و همچنین افزایش ایمنی در شهر به ویژه در زمینه ساخت و سازهایی که توسط شهروندان و فعالیت‌های عمرانی که از سوی ادارات شهرستان انجام می‌شود، تبادل نظر و بررسی انجام، و بر لزوم همکاری و ارتباط این واحد با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سیرجان تاکید شد. 

گفتنی است در ادامه حضور معاون پشتیبانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان، دوره آموزش "آشنايي با ابعاد حقوقي حوادث" با هماهنگي و برنامه‌ريزي واحد HSE با حضور مديران، مسوولين و پرسنل سازمان‌ها توسط دکتر مریم آبشاهی که از اساتيد برجسته مرکز تحقیقات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رشته ايمني صنعتي است، در سالن مهر برگزار شد.

لازم به ذکر است در اين دوره ايمني كار و ضرورت‌ها و الزامات قانوني آن، حوادث ناشي از كار و خسارت‌هاي ناشي از آن و تكاليف كارفرمايان در قبال آن، برنامه‌هاي ايمني و بهداشتي كارفرمايان، وظايف كارگران در مقوله ايمني، نقش سازمان‌هاي بيمه‌گر در حوادث ناشي از كار و ديدگاه‌هاي قانون مسووليت مدني و قانون مجازات اسلامي در زمينه‌هاي ايمني و بهداشتي و حوادث ناشي از كار مورد بررسي قرار گرفت.