نخستین سمپوزیوم بین‌المللی (گردهمایی علمی) مجسمه‌سازی توسط شهرداری و شورای شهر سیرجان با هدف چشم‌انداز تعیین شده این سمپوزیوم و ارتقای جایگاه سیرجان در هنر مجسمه‌سازی و اجرای نمادهای فاخر در منطقه برگزار می شود.

به گزارش واحدخبر مدیریت ارتباطات شهرداری سیرجان، دبیر سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی سیرجان در این باره گفت: اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی بر اساس اهداف و رویکردهای تعریف شده توسط شورای سیاستگذاری این گردهمایی علمی، با حضور هنرمندان ملی و بین المللی با برگزاری سلسله نشست های تخصصی با شرکت هنرمندان و صاحبنظران بین‌المللی و داخلی برگزار می شود.

امین زند با بیان اینکه احیای میراث تاریخی ایران در زمینه سنگ تراشی، ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو در حوزه مجسمه‌سازی شهری و فرصت تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها را با حضور هنرمندان و صاحبنظران بین‌المللی و ملی این گردهمایی علمی را برگزار خواهد کرد، افزود: توجه به سایت و مکان محور بودن آثار و قابلیت‌های آن در ارتباط با محیط و مخاطب، همچنین مولفه‌هایی مانند چیدمان، گسترش در فضا، مکان ویژگی و قابلیت‌های منظر مورد تاکید قرار دارد.

وی یادآور شد: انتخاب هنرمندان بر اساس داوری طرح‌های ارایه شده به سمپوزیوم و با توجه به سوابق کاری حداقل حضور در ۳ سمپوزیوم (گردهمایی علمی) ملی یا بین المللی انجام شده و آثار ارسالی به دبیرخانه پس از بررسی توسط شورای انتخاب آثار متشکل از اساتید مجسمه سازی کشور مشخص می شوند.

در ادامه همچنین مجتبی عبدالله پور مسوول اجرایی این گردهمایی علمی گفت: علاقه مندانی که حداقل سابقه حضور در ۳ سمپوزیوم ملی یا بین المللی را دارند می توانند برای شرکت در این گردهمایی سوابق خود را تا 20 اردیبهشت ماه جاری به آدرس الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال و همچنین هنرمندان و دانشجویانی که قصد همکاری با اساتید راه یافته به منظور ساخت مجسمه و نماد بعنوان دستیار دارند می توانند اطلاعات خود را به آدرس الکترونیکی مذکور ارسال کنند.