به پاس قدردانی از زحمات بی‌شائبه‌ی مرحوم دکتر حاج‌علی حاج صادقی، پزشک و خیر اهل لنگرود که سال‌های عمرش را در خدمت به مردم سیرجان سپری کرد، آیین باشکوه بزرگداشت یکصد و یکمین سال تولد وی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان با حضور ائمه‌ی جمعه و مسئولان ارشد شهرستان و استان، نمایندگانی از شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود، برخی مسئولان کشوری، مسئولان دانشکده علوم‌پزشکی و جمعی از پزشکان، برخی مدیران منطقه‌ی گل‌گهر و اصحاب رسانه در سالن هلال‌احمر برگزار شد.

این مراسم با نوای گروه موزیک پایگاه دریایی سیرجان، آغاز شد و در ادامه‌ تعدادی از مسئولان به بیان خصوصیات اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و انسانی این پزشک متعهد پرداختند. پخش مستندی کوتاه درباره‌ی مرحوم دکتر حاج‌صادقی و به تصویر کشیدن تمثال او توسط یک هنرمند نقاش، برگزاری نمایشگاهی از برخی چهره‌های خیرین سلامت شهرستان و برپایی غرفه‌ی صنایع دستی از دیگر برنامه‌هایی انجام شده در حاشیه‌ی این مراسم بود.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری، در این مراسم دکتر علی‌اکبر کریمی‌پور؛ شهردار سیرجان، به امضای پیوند خواهرخواندگی دو شهر سیرجان و لنگرود در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برگزاری این آیین و قدردانی از مرحوم دکتر حاج‌صادقی، یادآور سیره‌ی وی درخصوص سبک زندگی و سایر جنبه‌های فرهنگی‌، اجتماعی و انسانی او‌ست و مجموعه‌ی شهرداری با همکاری مسئولان سیرجانی خصوصا پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر سیرجان، افتخار برگزاری این مراسم را داشت.

حسن خدامی‌پور؛ رییس شورای شهر سیرجان، مرحوم دکتر حاج‌صادقی را یکی از شخصیت‌های بزرگ سیرجان دانست و افزود: وی تمام زندگی خود را برای کسب رضایت پروردگار و خدمت به خلق و مردم قرار داد و با انجام موقوفات در ترویج علم و دانش قدم برداشت.

در این آیین حجت‌الاسلام عباس مسلمی‌زاده، امام‌جمعه سیرجان، ساده‌زیستی، دیانت، دین‌باوری، بخشندگی و خدمت به خلق را از خصوصیات نیکوی این پزشک برشمرد و ادامه داد: چنین شخصیت‌هایی باید به جامعه معرفی شوند و برای ادامه‌ی راه این افراد فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

رییس مرکز آثار و مفاخر شهرستان لنگرود نیز از مسئولان، مردم و خصوصا شهردار سیرجان که قدردان زحمات دکتر صادقی هستند و نام و یاد او را زنده نگه‌داشتند، تشکر کرد.

گفتنی‌ست در پایان مراسم، شهرداری سیرجان با اهدا قابی قلمکاری شده مزین به عکس مرحوم دکتر حاج‌صادقی به مسئولان لنگرود و دیگر خیرین سلامت از آن‌ها تقدیر و تشکر کرد.