آمار نشان می دهد که 20 درصد از حوادث مرگبار رانندگی بین نیمه شب تا شش صبح اتفاق می افتند که کاهش دید در شب و محدودیت چراغ های جلو از دلایل اصلی این وضعیت بشمار می روند.

 آمار نشان می دهد که 20 درصد از حوادث مرگبار رانندگی بین نیمه شب تا شش صبح اتفاق می افتند که کاهش دید در شب و محدودیت چراغ های جلو از دلایل اصلی این وضعیت بشمار می روند. سیستم دید در شب باید میدان دید را در شرایطی افزایش دهد که چراغ های نورپایین استفاده می شوند. بیشترین میزان خطر در تاریکی، عابرین پیاده و حیوانات را تهدید می کند؛ بنابراین تشخیص آن ها باید معیار اصلی کارایی سیستم باشد. براین اساس، بعضی از خودروسازها محصولات خود را مجهز به سیستم دید در شب کرده اند. این سیستم که عمدتاً مبتنی بر دوربین های مادون قرمز و تکنیک های دید کامپیوتری است با ارائه قابلیت هایی مانند دید در شب تطبیقی و شناسایی و تشخیص علائم جاده به افزایش ایمنی کمک می کند. سیستم دید در شب خودرو در تاریکی یا در شرایط بد جوی با تشخیص افراد، حیوانات و وسایل نقلیه ای که در دسترس چراغ های جلو قرار ندارند، راننده را از شرایط موجود آگاه می کند. برخی از سیستم های مادون قرمز تا حدی پیشرفته هستند که می توانند تشخیص دهند شی پیش رو زنده است یا خیر. البته این فناوری در حال حاضر فقط در خودروهای لوکس و از طریق دوربین های متصل به پنجره جلو ارائه می شود. فناوری دید در شب، تصاویر را به صورت سیگنال الکترونیکی حس و سپس آن را به صفحه نمایشگر خودرو ارسال می کند. قدرت بینایی در شب بسیار کند می شود و حدود 40 دقیقه طول می کشد تا چشم با تغییرات نور سازگار شود در حالیکه این زمان برای روز فقط 2 دقیقه است. اما سیستم دید در شب، تصاویر را در کمتر از شش دهم ثانیه دریافت می کند، حتی اگر سطح روشنایی به دلیل شرایط نامناسب جوی یا محدودیت چراغ های جلو کم یا به دلیل چراغ های جلوی خودروهای جلویی زیاد باشد. ایمنی رانندگی به پردازش دقیق اطلاعات بصری و واکنش های درست راننده بستگی دارد. علائم راهنمایی و رانندگی، هشدارها و خط کشی ها برای درک شرایط جاده ضروری هستند. عدم تشخیص این موارد به خصوص در شب می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. آمار نشان می دهد که بیش از 20 درصد از تصادفات مرگبار بین نیمه شب و ساعت شش صبح رخ می دهند که کاهش قدرت بینایی، محدودیت چراغ های جلو، لامپ های مبهم خیابان ها و هوای نامناسب از دلایل اصلی این وضعیت هستند. از این رو، فناوری دید در شب موردتوجه قرار گرفته است. این سیستم با استفاده از دوربین های حرارتی، چراغ های مادون قرمز و نمایشگرهای Head-up، درک راننده را از حد محدود چراغ های جلو افزایش می دهد. دید در شب با هشداردادن به راننده در برابر حوادث غیرقابل دید از وقوع تصادف جلوگیری می کند.