در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر رها شدن چند لاشه سگ در محدوده سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب، مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری سیرجان، گفت: این موضوع مربوط به شهرداری نیست.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری، امیر الهیان با بیان اینکه دلیلی ندارد سازمان مشاغل شهرداری سگ‌های کشته شده را در محدوده سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب بریزد، اظهار کرد: این سازمان در صورت دستور دامپزشک برای معدوم‌سازی سگ‌های بیمار، دفن آن‌ها را براساس دستور‌العمل با استفاده از آهک در مکان و چاله مخصوص انجام می‌دهد.

حتی معدوم‌سازی این سگ‌ها نیز باید دور از سایت انجام گیرد. به همین منظور شهرداری در فاصله 1500 متری از سایت پناهگاه کانالی حفر کرده است. در تاریخ ۲۴ بهمن‌ماه نیز با حضور نماینده فرمانداری، ضابط قضایی و حراست شهرداری در محل رهاسازی لاشه‌ها حاضر شدیم و مقرر گردید دفن اصولی در اولین فرصت انجام گیرد و پیگیر مسئله ایجاد شده باشیم. مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری با اشاره به حواشی این قضیه، گفت: سایت نگهداری سگ‌های بلاصاحب دو‌سه هکتار مساحت دارد و سازمان مشاغل مسئول نگهداری سگ‌های داخل مجموعه است.

برخی افراد به دنبال تعطیلی سایت سگ‌های بلاصاحب هستند. لاشه‌های کشته شده را روبروی این محدوده رها می‌کنند تا با ایجاد یکسری مسائل، فرآیند عقیم‌سازی انجام نگیرد؛ منطقی نیست برای خدشه‌دار شدن فعالیت سازمان و به خطر انداختن بهداشت نیروهای شاغل در آنجا و آلودگی محیط‌زیست، این اتفاق صورت گیرد. برخی معتقدند سگ‌ها به جای عقیم‌شدن باید معدوم شوند اما سازمان مشاغل کنترل سگ‌ها را انجام می‌دهد نه معدوم‌سازی. الهیان از عدم همکاری دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرهای اقماری درخصوص جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب گلایه کرد و گفت: جمع‌آوری این سگ‌ها از سطح شهر در جهت امنیت و بهداشت شهروندان است اما 80 درصد دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرهای اقماری برای تحویل سگ‌ها و عقیم‌سازی رایگان آن‌ها همکاری نمی‌کنند. این قضیه مبهم و شبهه‌آور است که سگ‌ها را کجا می‌برند. وی ادامه داد: چندی قبل خبری از ناقص عقیم شدن یک سگ منتشر شد. از سال گذشته تاکنون بالغبر 1500 قلاده سگ عقیم شده است و همیشه درصد کمی خطا وجود دارد.